Träning

hmspringbyxorJag har äntligen igen kommit ordentligt igång med träningen. På söndag var jag som sagt på ett riktigt dödarpass och sedan dess har jag haft riktigt ont i musklerna, speciellt i benmusklerna. Det är ju dock bara en bra smärta, då det känns vet man ju att man har jobbat hårt 🙂 I morse hade jag föreläsning rakt bredvid gymmet så jag gick dit efter skolan och det var så skönt. Lite folk, mycket plats och skönt att ha träningen undan före klockan slår 12. Dessutom var det skönt att röra på benen lite, förhoppningsvis skulle muskelvärken släppa lite. Men att cykla hem, nee det var tungt och gick ganska långsamt hahah! Att cykla 15-20 minuter hem från gymmet då man är trött och har muskelvärk är inte så skönt…

Nu när jag har börjat träna igen så växer dock suget på att köpa nya träningskläder. Dessa är från H&M och är riktigt snygga och ser riktigt bekväma ut! På mitt gym är det alltid jätte kallt för de har AC:n på för fullt (vilket ju i och för sig är skönt när man blir riktigt svettig och varm) men det är ändå skönare att ha en t-shirt eller långärmad på sig så att man inte får fryser. Långa springtights är ju också skönare nu när det blir kallare, då behöver man inte dra på sig verkkaren när man tar sig till eller hem från gymmet. När studiestödet droppar in nästa vecka på kontot kanske jag tar mig en tur till H&M och köper lite nytt i träningsgarderoben hihi 🙂 Nya träningskläder gör ju det roligare också att gå till gymmet så det är en bra motivationshöjare. Puss och kram!

Lämna en kommentar