Äntligen helg

Och så kom veckoslutet ÄNTLIGEN! Det kändes som att veckan aldrig skulle ta slut och då fredagen kom var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag var tillsammans med min chef hela eftermiddagen på ett seminarium och då jag väl kom hem så dukade Bart och jag upp ostar och snacks och så korkade vi en flaska bubbel för att fira fredag. Vi hade det så mysigt, det var ett perfekt sätt att avsluta arbetsveckan på. Vid halv nio vaknade jag upp till en ny dag. Jag trodde först i två sekunder att jag hade försovit mig till jobbet innan jag insåg att det faktiskt var lördag  och sovmorgon.

Trots att det är helg har vi haft en riktig fixardag. Först åkte vi till IKEA för att shoppa ljus, servietter, nya lakan och andra nödvändigheter och så avslutade vi det besöket med hotdogs (ett måste) och storshopping på deras matavdelning. Så har vi hunnit köpa mat, städa hela huset och fixat upp allt vi skaffade från IKEA. Ufff, nu är vi båda ganska matta så vi har placerat oss på soffan med varsin laptop. Resten av dagen skall vi nog bara ta det lugnt, ser fram emot att bara mysa med en massa tända ljus, god mat och skön musik 🙂

Stor puss och kram, vad skall ni hitta på ikväll? ❤

Lämna en kommentar