A weekend with Mamma

Jag har haft en så jäkla bra helg. Mamma var som sagt här och vi hade det så otroligt kiva. Här får ni en överblick på vad vi hittade på. På fredagmorgon flög Mamma in och hon hade ingen aning om att jag skulle vara ledig hela dagen. Jag överraskade henne på flygfältet och det gav redan en så bra start till hela helgen. Bo började med att äta brunch i Leiden och så körde vi till Amsterdamse Waterleidingsduinen för att promenera. Bart och jag var förra hösten vid Amsterdamse Waterleidingsduinen och det är en nationalpark som är fylld av hjortar och rådjur. Rådjuren går runt alldeles fritt och överlag är det en härlig park. 20000 steg senare åkte vi hem. På kvällen gick vi och åt till The Bishop, en jätte kiva restaurang i centrum av Leiden. Bart och jag hade varit där en gång tidigare men det är ett så kiva ställe så vi ville ta Mamma dit också. Lika som senast var det igen otroligt gott, MMMM. På lördag hoppade vi tidigt i bilen och körde till Antwerpen. Eftersom Mamma har varit här nu några gånger orkade vi inte drälla omkring i Amsterdam igen, därför kändes Antwerpen lite roligare och med spännande. Vi blev bjudna på över 25 grader och sol så det var verkligen härligt att promenera omkring. 

Till (vin)lunch gick vi till Graanmarkt 13, ett super kiva ställe med jätte god mat. Eftersom det var så fint väder kunde vi sitta ute på deras innergård och det gjorde lunchen extra mysig!

Om ni någon gång åker till Antwerpen kan jag varmt rekommendera att promenera längs Kloosterstraat, där ligger en massa små concept stores och design boutiques som du inte hittar någon annanstans och jag kan garantera att man alltid hittar något kul at ta med sig.

På kvällen efter Antwerpen åt vi sparris (som var to die for) och kollade på Eurovisionen. Mamma somnade på soffan och jag suckade över hur otroligt dålig Eurovisionen var i år. Jag var bara lättad då det tog slut och jag fick gå och lägga mig haha. Egentligen hade vi tänkt åka till Keukenhof (en turistpark full av blommor som bara är öppen några veckor per år) på söndag, men det skulle vara väldigt ostadigt väder så vi bestämde oss för att morsdagen till ära åka till en blombutik för att köpa en massa material för att rusta upp vår balkong. Mamma var i himlen kan jag berätta, hon gick bara och ojade sig hela tiden, kanske hon också måste flytta till Holland hehe.Resten av eftermiddagen pynjade vi (läs Mamma haha) ordentligt på balkongen, men för att spara lite på the suspense får ni se före och efter bilderna på balkongen i ett senare inlägg hihi 🙂Tack finaste Mamma för ett härligt veckoslut, tänk en sån lyx att jag dessutom fick ha dig här för morsdag. Saknar dig redan ❤

2 kommentarer på “A weekend with Mamma

Lämna en kommentar