En kväll med teamet

The Library – Singel 434, Amsterdam

Ikväll hade vi för första gången då jag har jobbat på BESTSELLER teamkväll med mitt team. Peter (den andra praktikanten) och jag hade knåpat ihop ett program som egentligen skulle bestå av picknick i parken och middag, men eftersom vädret såg så ostadigt ut ännu igår tog vi det säkre för det osäkra och bokade en vinprovning vid the Library som är en vinbutik som också ordnar en massa vinprovningar.Vi började med ett glas prosecco och efter det fick vi smaka på sex stycken olika viner, tre vita och tre röda. Till vinena hade vi en massa goda snacks som ni kan se på bilden ovan. Min favvo var definitivt getostkuberna och salamin längst ner. Och så hummusen förstås :)) Av vinerna var en Chardonnay från Sydafrika och en Pinot Noir från Serbien mina favoriter, riktigt goda båda två. Under vinprovningen spelade vi ”2 truths and a lie”, lärde känna varandra bättre och plötsligt hade vi preplat bort fyra timmar.

Det var så roligt att få tillbringa en kväll tillsammans med mitt team utanför jobbet och i och med det också prata om andra saker som inte handlar om jobb, det blir så mycket mer personligt då. Dessutom var det så intressant att få höra allas historier kring ”2 truths and a lie”, det känns som att känner till lite mer om allas bakgrund nu.

För att summera kvällen: toppen kväll med gott vin i gott sällskap. Tummen upp!

Kommentera

