Vi åkte till Finland part 2

IMG_2882Så har vi kommit till del två av vår semestersredovisning. Vi hade som sagt kommit på fredagen fram till Biskopsö och då lördagen gav oss fantastiskt väder började vi dagen med årets första brygghäng. Det finns nog inget som slår brygghäng, här i Holland måste vi alltid åka till stranden eller någon sjö för att ligga i solen men det är inte ens nära på så härligt som att få ligga på sin egen brygga. IMG_2889IMG_2943På eftermiddagen hoppade alla ungdomar i båten och så styrde vi nosen med vårt pick och pack till Högsåra och Farmors café. Chrisse var super snäll och plockade upp oss så vi alla kunde få en rolig kväll.
IMG_2897Vid Farmors café hade coverbandet Spruce sin traditionella sommarkeikka. Jag tror halva ankdammen var där och det blev puss- och kramkalas för hela slanten. Vi var tvungna att stanna var tionde meter för att säga hej åt någon som vi kände, ganska praktiskt faktiskt med så många jag känner på en och samma gång för då fick jag säga hej åt många som jag annars inte skulle ha haft tid att se. Bart var så matt redan efter en timme av alla finlandssvenskar som kryllade omkring att han inte visste vart han skulle ta vägen haha. Keikkan var så rolig och det var så härligt att få dansa till bra livemusik. Det var extra härligt dessutom eftersom jag fick göra det med dem jag tycker mest om dvs. vänner, kusiner och Bart ❤IMG_2920
IMG_2925IMG_2967Så blev det sen kväll och vi hoppade i båten för att åka hem före det blev för mörkt. Vi blev bjudna på en alldeles fantastisk solnedgång, en av de bästa stunderna under hela kvällen var den härliga båtturen vi hade mitt i natten. IMG_2958Och så en liten gruppselfie för att avsluta kvällen! Så roligt dessutom att få hänga med mina kusiner och syskon, jag tror att vi alla hade en kanonkväll!

Okej, detta inlägg blev redan så långt så jag tror det ännu får bli en tredje del före vi har avklarat vår Finland semester. Stay tuned för den sista delen 🙂

Kommentera

