Strand och stad

Igår åkte vi som sagt till stranden då det var riktigt varmt och skönt väder. Eftersom det är fredag och skolorna inte ännu har slutat för att gå på sommarlov (crazy right??) var det knappt några människor alls vilket var ganska skönt. Under veckosluten är det ofta alldeles smockfullt av människor. Då vi hade legat i solen ett par timmar gick vi upp till en beachclub för att äta lunch. Jag åt en smörgås med massa hummus och grillade grönsaker som var otroligt god och så delade vi på calamaris och proscitto. Inte så illa fredagslunch 🙂

Processed with VSCO with hb1 presetBart läser typ aldrig, men igår satt han och läste och såg så snygg ut ❤ Jag läste slut min bok igår och har nu ingenting att läsa, så otroligt tråkigt… Senast nästa vecka på flygfältet måste jag köpa med en bok.

Processed with VSCO with hb1 presetEfter att jag hade duschat av mig all sand fixade jag mig för kvällens middag med Carolien och Emma. Vi gick till de Engelenbak som jag aldrig hade varit på tidigare, men det var en riktigt positiv överraskning. Stället ser ut som en vanlig holländsk krog, men maten visade sig vara riktigt snyggt upplagd, det är nämligen något som holländarna inte alltid lägger så mycket fokus på. Istället är det viktigare att det är mycket mat på tallriken. Där satt vi i flera timmar och drack skumppa för att fira att vi alla är färdiga med våra master’s, åt gott och pratade mycket om framtiden. Ett riktigt fint slut på en fin dag!

Kommentera

