Celebration dinner

Victor Russo’s Osteria – Boommarkt 23, Leiden

Igår fick jag riktigt goda nyheter på jobbet, jag fick nämligen veta att jag får stanna på heltid på BESTSELLER efter min praktik!! 😍 Jag som har trivats som fisken i vattnet blev så otroligt glad, att jag dessutom fick ett bra erbjudande var ju bara så gött. Så för att fira gick vi med Bart till en härlig italienare i Leiden.Restaurangen heter Victor Russo’s Osteria och det är en traditionell italiensk osteria som ändrar sin meny varje månad och baserar all mat på säsongsprodukter. Fyra förrätter, fyra varmrätter och fyra efterrätter. Det är kanske inte så mycket att välja mellan, men fy vad gott det var! De serverar bara vatten, vin, prosecco och espresso men det passade mig riktigt finfint 🙂 Vi började middagen med ett glas bubbligt, vi måste ju fira mitt nya jobb!Under dagarna har de en liten shop där man kan köpa ostar, chark och färskpasta. Hela lokalen var så mysig och som sagt var maten otroligt god.Denna ”lilla” tallrik var min förrätt. Och det var en ganska jätte god förrätt kan jag berätta för er. Till varmrätt blev det en pasta med tomatsås, svamp och lite kött och det smakade som en pasta smakar i Italien, dvs. gudomligt. Efter två enorma portioner tackade vi för oss och rullade hemåt i sommarvärmen. Ett stort plus till vår servitris som frågade om vi ville ta hem resten av vårt vin, så flaskan fick åka hem i min cykelkorg. Oj vilken härlig middagsupplevelse, dit tänker jag helt säkert gå igen!

Kommentera

