Båttur runt Leiden

Igår hade jag egentligen bara tänkt vara hemma hela kvällen, men då Peter skickade och frågade om jag ville hoppa med på en båttur runt Leiden med hans vänner tog det inte länge förrän jag tackade ja! Vid halv sju mötte jag gruppen vid kanten av en kanal i centrum och så puttrade vi iväg. Peter är också praktikant på BESTSELLER och fastän han inte har jobbat där längre än en månad har vi redan haft så roligt tillsammans. Så roligt att lära känna honom utanför jobbet också. Han är en härlig person som bjuder på sig själv hela tiden och som dessutom är super snäll och trevlig. Tummen upp för det!Peter bor också i Leiden och han vet så otroligt mycket om staden att jag varje dag lär mig något nytt. Han har dessutom gett mig en massa café- och restaurangtips så nu har jag en massa roliga nya ställen att gå till!I två och en halv timme surrade vi omkring på kanalerna i Leiden och drack prosecco, åt ostar och chark och pratade med gänget på båten. Trots att jag aldrig hade träffat de andra än Peter hade jag en otroligt rolig och spontan kväll som avslutades med en blöt cykeltur hem i ösregn. Det var oavsett en jätte rolig kväll, jag hoppas på många liknande kvällar under sommaren 🙂

Kommentera

