Hemlagad hummus

Jag har alltid gillat hummus, men på den senaste tiden har jag verkligen fått dille. Jag vill äta hummus med ALLT, jag till och med planerar vad vi skall äta utgående från hummusen haha! Så idag då jag var i butiken och såg en stor burk kikärter tänkte jag att jag äntligen skulle laga en egen hummus. Jag slängde i följande:

  • kikärter (sköljda)
  • olivolja
  • sesamolja (obs, sätt int i för mycket!)
  • vitlök
  • citron
  • kryddor som jag hade hemma såsom spiskummin, herbamare och paprika

Så enkelt att laga att det inte är sant. Jag förstår inte hur jag inte har lagat det själv förut…

Och så tadaaa, en stor skål med hummus. Den skall jag kalasa på under veckoslutet 🙂 Happy weekend!

Kommentera

