Midsommarafton i Amsterdam

658e2620-b21b-42a5-96e9-2a6181935f80Igår ordnade jobbet en Hackathon, dvs. en session där man delas in i team som har medlemmar med olika uppgifter i organisationen och så skall man under en kort tid komma på en totalt ny idé eller koncept. Det är i princip som en stor brainstorming där man till slut skall kunna presentera en färdig produkt. Jag hade aldrig varit med om något liknande, och jag trodde att jag inte skulle ha något att bidra med, men det visade sig vara ett jätte roligt event.Det delades ut två priser, WTF-priset och priset för den bästa idéen. Mitt teams idé vann WTF-priset, dvs. vi hade den mest galna idéen men tydligen tyckte folk ändå om den. Vår idé var att återanvända allt skräp som finns i Amsterdams kanaler och laga kläder och accessoarer av det. Vi fick en pokal och champagne, inte så illa att kicka igång midsommarhelgen på det viset.Efter jobbet cyklade några kollegor och jag till Westerpark för att fira midsommar med andra svenskar. Emmy som är min kollega (och svensk) lagade så otroligt fina kransar, kolla bara! Jag har aldrig haft något så fint i håret förut. Mitt i parken satt vi sedan och njöt. Folk sjöng snapsvisor, åt köttbullar och prinskorvar och mitt bland alla stod en lite halv-ihopsjunken midsommarstång. Roligt i varje fall att se att man inte behöver vara hemma i Finland eller Sverige för att fira midsommar, man kan ju göra det precis var som helst, det är ju fiilisen som räknas 🙂

Det blev en lite annorlunda midsommar för mig i år, men det är ju distansen från högtider och andra liknande evenemang som gör att jag längtar lite extra till att få fira högtiden nästa gång. Glad midsommardag på er alla!

En reaktion på ”Midsommarafton i Amsterdam

  1. Mestre DG disse:Venho pedir humildemente, de boa, por favor:- Parem de ficar postando links de cfw’s fakes … não tem cfw 3.7x, não existe, não criaram ainda, por favor, não aguento mais links desse tipo … Se sair a cfw, vai sair no psx-scene.com, ps3.dashhacks.com, aqui mesmo na softgames, não em site fuleiro … Por favor, mais uma vez, AINDA NÃO TEM CFW 3.7x!! e nem 3.6x!! e nem qualquer outra que não seja a q nós estamos usando atualmente!!!!!!!!!

    Gilla

Kommentera

