Hugotime

Igår lagade jag för första gången på väldigt länge min favoritdrink Hugo. Eftersom jag visste att jag har klarat min master tänkte jag att det definitivt var dags att fira ordentligt med Hugos.

Hugo är en super enkel drink att laga själv. Du behöver:

  • Skumppa
  • Flädersaft (finns att köpa på ikea)
  • Lite bubbelvatten
  • Mynta
  • Lime

Ta ett stort vinglas och häll i flädersaft så att bottnet täcks. Häll i mer flädersaft om du vill ha en sötare drink. Fyll sedan glaset med valfri skumppa, alla sorter fungerar. Jag använde mig igår av champagne för att lyxa till det lite extra 🙂 sätt i en dash av bubbelvatten, lägg i några klyftor lime (squeeza lite limesaft i först) och så några myntablad.Voilà så har du en supergod drink! Njut! 🙂 

2 reaktioner på ”Hugotime

Kommentera

