Skärgården

Jag hade riktigt bra tur med vädret då jag var i Finland, tre dagar i sträck sken solen och det var sådär försommar varmt. Alltså att åka båt, vara med familjen och sol, det är ju bara för härligt under sommaren!På lördag då jag var i Finland åkte vi ut till lande. Det är så lustigt hur jag tidigare tyckte det var så tråkigt att vara på lande medan jag idag älskar så mycket att vara där. Jag till och med längtar efter att få åka ut dit och ligga i solen, vara med familjen och äta gott. Så älskar jag att se på TV på lande under kvällarna, under tidigare somrar brukade vi alltid med Panda ligga och uggla framför riktigt dåliga TV-program långt in i natten. Oh those times.Ett litet rådjur kom för att säga hej. Denna bild är tagen helt utan zoom, så nära stod det huset. Alltså lande lande lande, så jag redan ser fram emot att åka tillbaka. Som tur är det inte ens en månad och så är jag (och Bart) där igen. Jag är så lycklig över att Bart också älskar att vara där. Det gör det så mycket enklare då den andra inte blir uttråkad, speciellt på ett ställe som är så viktigt för mig.

Jag har nog aldrig insett hur fint det är och hur bortskämda vi är i Finland med en så vacker skärgård. Det finns inget liknande här, mest bara stora sjöar och så havet till väst förstås, men det är ändå inte samma som vår älskade skärgård i Finland.

Kommentera

