BESTSELLER warehouse visit

Som jag berättade tidigare var jag i Tyskland på arbetsresa tisdag-onsdag. Vi åkte till BESTSELLERs lager för att se hur allt fungerar efter att kläderna har beställts på nätet. Vi blev klädda i varningsväst och snygga skoskydd. Jag kände mig som Långben i skoskydden haha.Vi gick sedan omkring på lagret med en som jobbar där och hon berättade om hur allt fungerar, hur arbetarna plockar upp ens beställning, hur beställningen susar omkring på olika band genom hela lagret och hur den sedan packas ihop och skickas iväg till rätt ställe. På bilden ovan kan ni se hur jäääkla många lådor de hade på ett ställe av lagret, det var lådor från golv till tak säkert på ett område av ca. 200×100 meter! Helt galet haha!
img_2430Alltså det är ju nog ett helt otroligt maskineri som ett lager består av. Till vänster kan ni se robotar som kör omkring med olika lådor till olika ställen, eftersom lagret är så stort sparar man lite tid genom att inte vara tvungen att springa från en ända till en annan.Och så vår fina grupp. Efter besöket hoppade vi sedan i bilen och körde tillbaka till Amsterdam. Jag hade otroligt roligt i min bil, jag körde med en kille från Etiopien och en från Nepal så jag har nu fått höra både etiopisk och nepalesisk musik, hört hur deras land skiljer sig från Europa och annat intressant som de har varit med om. Jätte jätte roligt 🙂

Kommentera

