Nordic Spirits Lab

För en vecka sedan då jag var i Finland var jag inbjuden till en workshop som ordnades av Nordic Spirits Lab. Då jag dit hade jag inte riktigt någon aning om vad som väntade, men spännande var det!Nordic Spirits Lab handlar om att experimentera med drinkar, smaker och konsistenser för att komma fram till något nytt. Under workshopen diskuterade främst två olika ämnen, Drinking without drinking och The future experience of drinking. Eftersom de andra som också var på workshopen främst var ur restaurang-, mat- eller dryckesbranschen hade vi otroligt intressanta diskussioner om välmående, mat och dryck. Jag som älskar att prata om mat och dryck var lycklig!Så koncentrerad haha! Så jätte fint ordnad workshop och så roligt att få vara med. Eftersom vi nu har startat en liten Nordic Spirits Lab community skall vi i framtiden också sitta ner och diskutera liknande ämnen. Väntar redan på nästa gång!

Jo förresten, den vita flaskan som ni kan se på sista bilden är en gin akvavit som Nordic Spirits Lab har utvecklat. Den finns att köpa på flygfältet och från Alko i Helsingfors 🙂

En reaktion på ”Nordic Spirits Lab

Kommentera

