Långhelg

God morgon söndag! Eftersom det i Holland är långhelg (igen) och ledig dag imorgon tack vare pingsten känns det egentligen som lördag idag. Dessutom är jag ju ledig hela kommande vecka så egentligen känns det som ett enda riktigt långt veckoslut för mig.

Igår kväll tog vi det riktigt lugnt med Bart. Vi tog en promenad runt golfbanan och så tittade vi på Netflix och åt glass. Tyvärr så blev min mage alldeles upp och ner igår kväll, jag tror att jag inte tål Ben&Jerrys glass för de senaste gångerna jag har ätit det har min mage svällt upp till en ballong 😦 Jag får väll äta isglass isället, TRÅK!

Idag vaknade jag ganska tidigt och jag har just kommit ut ur duschen efter en springrunda. Resten av dagen skall jag läsa på tent och dammsuga typ. Så skall jag också försöka tänja ut två klänningar som har krympt i tvätten, tydligen borde det funka om man fyller ett ämbare med vatten och balsam och kastar kläderna i det. Vi får väll se om det funkar, jag skulle så gärna rädda åtminstone en av klänningarna…

Ha en fin dag! 🙂

Kommentera

