Brunch, museum och pizzamiddag

Little Collins – Eerste Sweelinkstraat 19F, Amsterdam

I min familj älskar vi att äta, och speciellt Panda och jag älskar att bruncha. Det betydde att vi givetvis skulle äta brunch på lördag också! Så Mamma, Panda, Bart och jag hoppade i bilen och körde till Amsterdam för att äta brunch på Little Collins, ett jätte kiva Australien-inspirerat ställe som har otroligt god och lite annorlunda brunch. Panda och jag åt pocherade ägg med portobellosvamp, getost, sparris och chorizo. MUMS! Bart åt en rätt som påminde lite och shakshuka med lite mexikanska inslag. Den skall jag äta nästa gång vi går dit hihi 🙂

Efter brunchen gick vi i små boutiques, jag köpte en vit tröja som jag har letat efter så länge (den var dessutom på rea, hurra) och så vinkade vi av Bart och vi strosade mot Museumplein.
För att också vara lite kulturella och inte bara äta och shoppa hela tiden, gick vi till Van Gogh muséet. Egentligen gillar jag att gå på museum men jag gör det alltför sällan så det var riktigt roligt att strosa omkring. Jätte fina tavlor fanns där dessutom, jag tror att tavlan ovan var in favorit. img_2010Nästan ett måste då man är i Amsterdam, fota vid Iamsterdam skylten som ligger vid Museumplein. Rijksmuseum kan ni se bakom Panda, dit gick vi inte den här gången eftersom det är så otroligt stort och kräver lite mer tid men kanske nästa gång 🙂

Jag kan förövrigt tipsa er om Museumplein, där finns en massa fina museum som man kan välja mellan, båda i större och mindre skala. Vill man inte gå på museum om det är fint väder finns där en stor gräsmatta man kan sätta sig på och njuta av det fina vädret. Fun fact, det var där som Bart och jag bestämde oss för att ge långdistans en chans 🙂img_2018Eftersom vi var alldeles för sent ute med att boka bord på någon restaurang bestämde vi oss till slut för att beställa pizza från vår närpizzeria och så åkte vi hem till oss och drack rödvin och åt pizza och glass. Inte så illa kväll det heller, egentligen var det ganska skönt att bara sitta hemma och njuta av varandras sällskap ❤

 

Kommentera

