Fredagsfireri

img_1891Igår tidig kväll började jag göra mig kvällsfin. Vi skulle åka på middag till Thijs och Annemiek på ”planera Yacht week”-middag (och förstås lite fira att jag lämnade in min gradu).Eftersom det var varmt väder igår (och soligt då jag lämnade Leiden) ville jag klä mig lite somrigt. Det fick bli vit skjorta, blåjeans och klackar. Jag bytte dock skorna till ett annat par skor, nämligen dessa (KLICK).
Så körde jag efter Bart från jobbet och så styrde vi nosen mot Rotterdam.Vi delade upp rätterna och jag skulle laga en ”grekisk” efterrätt. Jag som inte är den duktigaste på att laga efterrätter, och definitivt inte grekiska efterrrätter, bestämde mig för att laga en lemon cheesecake med grekisk juggis. Lite grekiskt var det ju ändå i den 🙂
Här har ni gänget (minus Annemiek som stod i köket). När vi kom fram korkade vi en flaska bubbel, som jag hade längtat efter det glaset hela dagen haha! Så åt vi tre-rätters middag, drack ouzo och rödvin och pratade i flera timmar.
Jag var så lycklig över att jag hade lämnat in min gradu, jag tror att man kan se det från mitt enorma smile på alla bilder. Så lyckad kväll – AAAH vad livet är härligt just nu! ❤

Kommentera

