En dag på stranden

Igår var det äntligen varmt och soligt så Bart och jag hoppade i bilen och körde till stranden i Wassenaar. Beachen var konstigt nog inte alls så busy som vi trodde, men det var egentligen bara skönt, inte allt för många skrikande ungar som sprang omkring hehe 🙂Vi tog en liten promenad längs vattnet. Folk stod och fiskade, byggde sandslott och var ute med sina hundar, det var en riktigt härlig stämning. Det var också ett stort gäng med hästar, det såg så ljuvligt ut då de red omkring på stranden och vattnet bara plaskade omkring dem. Håret blåste bort haha för trots att det var soligt och varmt var det ganska blåsigt igår. Jag fick till och med Bart lurad att ta en selfie med mig hela två gånger igår! Han är nämligen inte den mest intoga då det gäller att ta foton men ibland är han snäll med mig och låter mig ta några bilder 🙂Jag kan inte förstå hur Holland kan ha så otroligt fina beacher. Sanden är så len och mjuk (som en katt = Mamma och Panda kommer att förstå detta skämt) så att man skulle kunna tro att man egentligen är vid medelhavet. Kiva för oss dock att vi har en så fin strand bara 30 minuter ifrån oss.Då vi hade promenerat klart satt vi oss på en beachclub i solen och drack ett par glas vin. AAAH sommar, stanna för evigt!! Vi pratade om framtiden och karriärdrömmar. Bart är en riktig tänkare och varje vecka har han tänkt ut en ny plan för hur framtiden skall se ut. Ibland kan jag bli så konfys över hur han kan ändra sina planer från vecka till vecka gällande allt från bil till hus till jobb osv. Men roligt att bolla lite mer seriösa idéer än bara allmänt pladder, sånt behöver man som par också ibland.

Så härlig beachdag igår, jag skulle inte tacka nej till några till 🙂 Om ni någon gång är i Holland under sommaren, ta er tiden och åt till beachen i Scheveningen (Haags strandområde), Wassenaar eller Katwijk, alla stränder är verkligen super fina!

Kommentera

