Hur ser resten av våren ut?

Hej på er alla! Våren har ju hållit på en tid, trots att vädret verkligen inte har varit på vår sida i år. Som tur borde vädret vända under veckoslutet och på söndag borde termometern visa 18 grader. ÄNTLIGEN! Men vad kommer att hända under resten av våren? Vi tar en liten sneak peak tycker jag.

11183446_10206827698588972_8635001175220872680_nImorgon är det KING’S DAY, dvs. kungens födelsedag. I år är det dessutom inte vilken födelsedag som helst, utan kungen fyller 50 år i år. Under King’s Day klär sig alla i orange (vilken överraskning) och det är en stor fest runtom i hela landet. Kanalerna är fulla med båtar där folk festar, det ordnas en massa olika marknader och olika musikfestivaler. I år lovas det regn och 8 grader, brrr… Men vi skall ses med några från Yacht week gänget, vara i Leiden och sen komma till oss för att spela spel och äta och dricka gott.

Den 12 maj är det D-day för min gradu. Då skall den vara alldeles färdig och lämnas in. YIIIKES!! Som tur har jag kommit långt med den och det borde inte vara någon panik med att få den klar. Jag skall skicka in den på min sista feedback på måndag, då får vi hålla tummarna att den är okej!

18 maj kommer äntligen Panda och Mamma hit för ett förlängt veckoslut och hälsar på! Jag har planerat att vi skall äta massa gott och strosa omkring i Amsterdam, shoppa, sitta på uteterasser och dricka skumppa. Kanske vi skulle ta oss via Anne Frank muséet också.

Annars skall jag också hinna läsa alla artiklar för min sista kurs, gå på en SAP skolning med jobbet, hålla mig i form (jag kan ju inte se ut som en korv på TYW i augusti) och förhoppningsvis också få lite färg på kroppen. Vips tror jag att det kommer att vara juni vilket betyder att det är dags för min sista tent, Barts födelsedag och arbetsresa till Tyskland.

Kommentera

