Småkusinsträff

Igår på morgonen frågade min småkusin Max som också bor i Amsterdam om jag ville ses efter jobbet och gå på en drink. Jo sade jag snabbare än kvickt och efter jobbet promenerade jag genom Amsterdam till Waterkant. Det är en bar som ligger alldeles vid en kanal, bokstavligen på kanten vid vattnet, och solen lyser på hela dagen. På sommaren tror jag att jag kommer att gå dit ett par gånger om vi säger så 🙂 När vi var nöjda och lite småsvala promenerade vi till Foodhallen för att äta. Vi hade båda lust på mat från Mellanöstern så Max köpte en pita med kalvkebab som var jätte god och jag tog en mezzeplate med allt man kan önska sig. Falafel, hummus, massa andra röror och plattbröd. Alltså det var bara to die for! 😍Jag kommer inte ihåg ifall jag har rekommenderat Foodhallen tidigare, men om ni kommer till Amsterdam är det verkligen ett mat-måste! Här kan du äta allt från hamburgare till sparris till tapas till falafel till vietnamese springrolls. Och det bästa av allt är att alla kan ta vad de vill och så kan alla dela bord tillsammans. TOP! 

Så följde Max mig till spåran och jag styrde nosen hemåt. Vi bestämde att vi skall ses oftare för det var så otroligt roligt att ses! Så roligt med släktingar nära mig! 🙂 

Kommentera

