Påsk 2017 edition

Hur såg då resten av påsken ut för mig och min familj i år? Här kan vi ta oss en liten titt.Alltså hur skönt var det inte att sova i min egen säng hemma i Esbo? Det är fan världens bästa säng med världens bästa dynor. Mina dynor hemma i Holland kommer inte ens nära hur sköna dynorna hemma i Finland är hah!
Så blev det ju massa gosande med korven. Tänkt att hon i juni blir 9 år?? Jag önskar att jag skulle kunna importera henne till Holland alltid nu och då, saknar henne så!Så åkte vi ut till lande för att fira påsk. Båtsäsongen öppnad haha!Det var kallt som attan så det gällde att vara ordentligt påpaltad så att man inte skulle frysa allt för mycket. Jag vet inte när jag senast i april skulle ha varit klädd i min tjockaste dunjacka, pipo, halsduk och vantar… Eftersom det var så jätte kallt ute hela tiden blev det mycket soffhäng i myskläder. Men alltså hur otroligt dålig TV kom det inte under påskhelgen? Det enda bra som kom var Les Miserables och det sämsta jag någonsin har sett var nog säkert Voice of Finland finalen. Så otroligt dålig nivå! Överlag är nog finsk TV och radio något som jag verkligen inte saknar. Det enda som kommer på finsk TV är ju fula tjocka män som skall vara ”roliga” men verkligen inte är det. Nee fy!Det var så fin solnedgång och otrolig stjärnhimmel. img_1562Jag hämtade med mig holländsk vit sparris så det blev brakförrätt på fredag. GUUUUUD vad gott det var, sparris är ju så gott!! Synd att säsongen bara är så kort… Jag måste köpa massa sparris nu när det är säsong 🙂
Det bästa (nästan) med att vara i Finland – BULLA och färskt rågbröd! Varje morgon blev det åtminstone en eller två småbullor, jag kan bara inte hålla mig! Den största tydliga skillnaden mellan Finland och Holland just nu är definitivt hur grå och trist naturen är i Finland jämfört med i Holland. Här har så gott som alla träd slagit ut och blomfälten blir bara grannare och grannare för varje dag som går. Förhoppningsvis får ni i Finland också snart en grön vår 🙂

På söndagen åkte vi hem från lande, jag gick på en promenad med Sofia (<3) och så åt vi god middag.
På måndagen gick vi på powerwalk med Pappa och Jacce. Det var så fint väder, men igen jätte kallt. Så gick vi till Kortteli och åt som ni redan kanske har läst om och så körde familjen mig till flygfältet.

Det var den påsken det. Förutom detta har vi haft äggjakter, ätit middag med mina kusiner och farmor men inte så mycket annat. Eller jo, jag ordnade en lite äggjakt åt Bart när jag väl hade kommit hem igen, lite påsk måste vi ju fira tillsammans också! 🙂

Kommentera

