Tidsplanering

Nu har jag jobbat på BESTSELLER i två och en halv vecka och jag insåg just att den tiden har gått super fort. Eftersom jag är borta hemifrån nästan 12h om dagen så går dagarna otroligt fort. Det är egentligen först nu som jag har märkt hur mycket tid det tar att jobba och samtidigt försöka ta hand om sitt eget hem.

När jag ännu bodde hemma och jobbade i stan var jag hemma på en halv timme. Nu tar det över en timme för mig att ta mig hem, dvs. jag är hemma närmare 18:30 varje dag, vissa dagar ännu senare om jag har varit tvungen att jobba en lite längre dag. När jag kommer hem skall jag då på den lilla korta kvällen jag har kvar hinna laga mat (ibland också köpa den), tvätta byke, vara en trevlig och positiv flickvän, träna och städa. Okej jag måste ju inte tränga in allt varje kväll, men det är ändå en del att göra. Jag har ju en dag i veckan som jag är ledig från jobbet och då försöka jag hinna städa, tvätta flera maskiner byke och träna. Men jag måste säga att det inte är så roligt att veta en hel vecka att jag måste städa en viss dag. Jag hatar att dammsuga och torka damm!!

Jag måste verkligen planera mina kvällar och försöka vara så effektiv och fiffig som möjligt. Igår valde jag till exempel att åka hem efter jobbet och laga mat och tvätta byke medan jag idag när Bart är borta över kvällen tänker cykla till gymmet efter jobbet och sedan äta rester till middag. Tidsplanering mina vänner!

Men hatten av alltså till alla föräldrar, jag vet inte hur jag också skulle klara av ett barn i detta kvällspussel…

Kommentera

