Saturday in London

IMG_1155Dags att presentera vår lördag i London! Vi började morgonen på bästa möjliga sätt, nämligen BRUNCH! Vi gick till The Breakfast Club vid London bridge och det var otroligt god mat!IMG_1158Bart åt en pyttipanna-liknande rätt och jag åt en så god rätt med butternut squash, chorizo, paprika, avokado och pocherat ägg. ALLTSÅ! Jag önskar att man skulle kunna ha lite som en playlist med mat och bara genom att trycka på en repeat knapp skulle man kunna äta rätten igen. Den knappen skulle jag nog använda väldigt många gånger för den här rätten… IMG_1238Efter brunchen promenerade vi genom Borough market som var jätte kiva! Den påminde lite om Foodhallen här i Amsterdam men med mer stånd där man kunde köpa mat hem. Jag önskar att jag inte skulle ha varit så mätt då vi gick dit för jag skulle ha velat köpa så många olika snacks men magen skrek NEJ hahah! Nästa gång jag är i London tänker jag spara mig och äta där.IMG_1177Så såg vi Tower Bridge och promenerade över den.Processed with VSCO with f2 presetEn av mina absoluta favoriter under vår weekend i London var definitivt Notting Hill. Körsbärsträden stod i blom, alla hus var härligt färggranna och det var allmänt bara en jätte mysig vibe där. På Portobello Road önskade jag igen att jag inte hade varit så mätt, de hade en lång rad med street food som jag så gärna hade smakat på…Processed with VSCO with f2 presetPortobello RoadProcessed with VSCO with f2 presetSåna godishus hihi! IMG_1239IMG_1214Jag tycker det blir så livat och roligt då alla hus är i olika färger! Jag skulle inte minda att bo i det gröna huset till exempel, så mysigt! IMG_1217Då vi fick nog av busyga och trånga Portobello Road tog vi en sidogata och promenerade runt i området. Bart beundrade alla dyra bilar medan jag beundrade alla blommor och fina hus.IMG_1224Så tog vi tuben till Buckingham Palace. Tyvärr såg vi inte vaktbytet men det var roligt att se ändå! Av någon anledning hade jag dock trott att det skulle vara ännu större och pampigare… IMG_1255Efter att vi hade sett Covent Garden, köpt en adapter så vi kunde ladda våra telefoner och ätit lunch på Shake Shack gick vi och träffade Thierry (Barts kusin) och Karine och deras vänner för lite vin. Vi satt ute på ett jätte kiva ställe, som jag tyvärr inte vet namnet på, men de hade goda viner och så kunde man komponera ihop sin egen ost- och skinkbricka. Thumbs up för det! IMG_1254.JPGJag hade egentligen planerat att vi skulle äta middag på Dishoom, en indisk restaurang som jag både hade hört och läst massor om. Tydligen skall maten vara helt fantastiskt god så vi styrde stegen dit. När vi dock kom fram till restaurangen möttes vi av en lång kö och vi fick höra att det var 90 minuters väntetid tills vi skulle ha fått ett bord. Och då skulle vi ha varit tvungna att stå ute och köa hela den långa tiden. Nej tack sade vi och gick istället till ett sushiställe (som jag inte heller kommer ihåg namnet på) och åt jätte god sushi och andra asiatiska rätter.

Vid 23 tackade granny och grandpa för sig och promenerade tillbaka till hotellet och somnade som stockar. Efter 35 000 steg och frisk luft hela dagen var vi ganska möra i kroppen kan man lugnt säga haha!

Kommentera

