London dag 1

IMG_1125På fredag styrde vi nosen mot London för en tumishelg. Jag som aldrig hade varit i London förut var stoked som bara vad!IMG_1228Vi flög till London City Airport och jag måste säga att det var otroligt smidigt! Ett litet flygfält och med bara ett byte av tunnelbana kom vi rakt till vårt hotell vid Southbank. På en timme hade vi tagit oss ut ur flyget och in på hotellrummet. Det måste ju vara något slags rekord nästan?IMG_1261.JPGIMG_1141Eftersom vi bodde så nära Big Ben gick vi genast dit så vi skulle ha några sevärdheter avbockade före lördagen. Det kändes ganska surrealistiskt att se alla double deckers, Big Ben och alla andra sevärdheter, jag har ju bara sett dem på TV förut och nu stod jag plötsligt alldeles bredvid dem.IMG_1231Ett måste i London, fota en telefonkoppi haha!
IMG_1147På kvällen gick vi på Phantom of the Opera och jag ÄLSKADE DEN!! Då den började satt jag med ett så stor smile att jag själv tyckte att jag var alldeles fånig haha! Jag insåg nog inte riktigt före den tog slut hur tagen jag var, då föreställningen var slut började jag nästan gråta över hur fin den var. Helt otroliga röster hade skådespelarna, huhhu!

Efter musikalen gick vi på en ganska galen middag där det spelades live musik hela kvällen så vi satt vid bordet och dansade hela middagen. Maten var också god, vinet var dyrt men annars var det en toppen kväll! Vad vi gjorde på lördag får ni läsa om i ett annat inlägg! 🙂

Kommentera

