Dags för praktik!

Processed with VSCO with f2 presetHej på er! Det blev lite tyst under veckoslutet, vi var ju som sagt med Bart i London över veckoslutet och hade en härlig weekend på tumis. Skilda inlägg kommer om London, ville bara först kika in och allmänt bara säga hej! 🙂

Vi kom hem sent igår kväll och idag hade jag min första dag på min praktik på Bestseller (läs mer om den HÄR). Jag trivdes jätte bra och hade en riktigt bra första dag. Jag fick alla mina användarkoder, så satt jag mig ner med HR-ansvariga, som också är min handledare, och gick genom mina arbetsuppgifter och mål under praktiken. Jag visades också runt på kontoret, tog ett foto för intranätet och så träffade jag min buddy som också skall hjälpa mig med starten där.

Något som behöver nämnas lite extra är deras härliga kontorsutrymmen och deras lunch. Hela kontoret är fullt med fönster från golv till tak med en fantastisk utsikt vilket gör att kontoret känns luftigt och ljust. Vi serveras lagad lunch varje dag på kontoret och idag var lunchen verkligen en panglunch i min smak. Tomat och mozzarella, batat och morot i ugn, avokadosallad, prosciutto, focaccia, soppa och pasta. Ja ni hör ju själva, ganska awesome lunch jämfört med holländarnas standard smörgåslunch 🙂

Nu är jag dock så otroligt hjärndöd att det inte är klokt. Bart var en ängel och fixade butiken idag så jag kunde cykla rakt hem från tåget och byta om till myskläder. Snart kommer han hem och då skall jag laga spaghetti bolognese. Tja!

Kommentera

