Oreo cheese cake och valvaka

Igår gick jag plötsligt för mig att baka. Bart har länge jamat över att han har haft sån lust på cheese cake så jag bestämde mig för att laga en Oreo cheese cake. Barts föräldrar kom hit igår kväll för att hämta en bokhylla som vi sedan monterade och så stannade de på kaffe och så fick alla smaka på kakan. Alla verkade gilla den och jag tycker också att den blev riktigt god. Kanske lite söt, men det skall väll kakor vara 🙂

Igår var det parlamentsval här i Holland så då Barts föräldrar var här igår kollade vi på valvakan och de kunde sedan förklara de olika partierna för mig så att det blev lite klarare. Som tur vann inte det högerextremistiska partiet som många var rädda för. Istället vann det partiet som under tidigare period också var störst. Det skall bli spännande och se hur länge det tar för regeringen att bildas, det ryktas om att det kanske inte kommer att vara så lätt…

Kommentera

