Träningstänk

Det är lustigt hur kroppen ibland säger ifrån och verkligen inte vill göra det som hjärnan vill. Igår skrev jag ju som sagt att jag sprang en värdelös springrunda, hjärtat klappade hårdare än någonsin, benen kändes tunga och jag bara frös. Idag däremot var jag igen på en springrunda och det gick så mycket bättre! Jag var så nöjd över mig själv då jag kom hem och Sportstracker visade 6,15km på en riktigt vettig tid. Jag hade till och med så mycket energi då jag kom hem att jag gjorde lite magmuskler på det. HURRA!

Det finns helt klart vissa dagar som verkligen inte är bra träningsdagar och vissa som man känner sig som starkast och snabbast i världen. Det konstiga är ju främst hur det kan kasta så från dag till dag. Men kroppen behöver ju naturligtvis vila, och det gör ju redan gott att ge sig ut på en promenad den dagen då man känner sig trött.

Jag såg idag ett videoklipp där en bloggare gav sina bästa motivationstips gällande träning och där sade hon det som stämmer så väl, nämligen att man ALDRIG ångrar att man gick och tränade. Det är så jäkla sant, hur många gånger har man kommit från gymmet och tänkt ”Nee fan, nu känns det bara sämre än om jag skulle ha stannat på soffan”? Igår kände jag ju mig riktigt eländig med min springrunda som gick riktigt åt pipan, men idag tänker jag istället ”Vad bra att jag gick ut och sprang/powerwalkade istället för att bara sitta hemma på soffan”. Positivt tänkande folks 🙂

Kommentera

