Ciao bella!

Ciao och hälsningar från ett härligt snöigt Cervinia! Eftersom jag inte känner mig 100% bra ikväll bestämde jag mig för att stanna på rummet istället för att gå ut och äta. Så jag tänkte att det är ett ypperligt tillfälle att kika in här och visa er lite hur våra två första dagar har sett ut!Igår (söndag) vaknade vi upp till strålande sol och perfekt temperatur efter en snöig dag så vi var först ute i backen och sist nere i byn. Det var en alldeles fantastisk första dag, pisterna var i toppskick så vi kunde skida hårt och njuta för fullt. Så är det ju så härligt att kunna sitta i en solstol och njuta av att solen värmer i ansiktet, alla näsor fick en rejäl dos sol. AAAAH jag älskar att vara här!!Så blev det ju givetvis en lunch på Chalet Etoile, aka. Ulla’s, och vi åt och drack så gott! Idag hittade vi också dit hehe…Och idag har vädret sett ut såhär hela dagen. Det har snöat konstant i över ett dygn så idag fick vi otroligt fin snö i backarna. Trots att det har snöat massor var pisterna dock i otroligt bra skick och vi kunde skida hur bra som helst. Dessutom var backarna alldeles tomma för det snöade så mycket vilket inte var mig emot! 🙂 

Som sagt mår jag nu kanske inte super, men vi hoppas att jag mår bättre imorgon! Morgondagens väder ser ut att bli blåsigt, men för resten av veckan har de lovat solsolsol så det håller vi tummarna för att stämmer! Stor kram och ha en fin start på veckan! 

Kommentera

