Skiing essentials

Vad behöver man med sig på skidsemester?

  • Skidunderställ – ååh vad jag älskar mina Kari Traa underställ som jag fick av Mamma och Pappa före jag åkte till St. Anton för en säsong. De är varma, sitter som smäck och dessutom är de ju bara för fina!
  • Coola goggles – jag köpte mina nuvarande goggles i St. Anton och jag har tror jag aldrig varit nöjdare och gladare över ett uppköp! Jag vågar skida i alla väder med dem, de har UV-skydd då solen skiner starkt och så har de också bra glas för snöigare väder. Jag säger åt er alla, investera i ett par bra skidgoggles! Det gör otroligt stor skillnad och man vågar skida hårdare då man ser lite bättre också 🙂 Mina är från Salomon tror jag.
  • Mössa – då man åker till snöigare landskap behöver man givetvis en skön mössa. Denna får bli min ”vara i byn” mössa, så har jag en annan då vi är i backen.
  • Varma och bekväma kläder – jag hatar egentligen att packa inför Alperna för jag har alltid lika stor beslutsångest över vad jag skall packa med mig. Dessutom lyckas jag alltid packa med allt för mycket onödiga kläder som jag aldrig använder. Med tanke på att man bara klär sig för kvällarna blir de ju inte så ofräscha så man kan bra använda samma skjorta och tröja två gånger. Men det tycker jag är så tråkigt hahaha! Men i år får min pälsväst, några sköna tröjor och snygga och bekväma skjortor hänga med. Jag har knappt haft användning av min pälsväst här (det har aldrig riktigt varit passande väder för att använda den) så nu får den hänga med!
  • Solkräm – så hoppas vi ju givetvis på SOLSOLSOL då vi väl är på plats! Det får gärna snöa under kvällarna och innan vi åker, men under dagarna får solen skina tycker jag! Eftersom Cervinia ligger så högt uppe (byn ligger redan på över 2000 meters höjd) är det väldigt viktigt att ha solkräm på sin vinterbleka hy.
  • Så skall ju passet också med hehe

Åååh nu är det inte mycket kvar tills jag får hoppa på flyget mot Milano! På lördag morgon bär det av så nu var det på tiden för mig att börja packa. Jag måste försöka packa väldigt smart, jag har nämligen inte en så jätte stor bag och mina monon skall också rymmas med. Yikes!

2 reaktioner på ”Skiing essentials

    1. Pälsvästen ha jag fått i födis för typ tre-fyra år sen så tyvärr tror jag int den finns nånstans mera 😦 Men den e verkligen härlig o mysis, hoppas du hittar en annan! Kram ❤

      Gilla

Kommentera

