Kanelbullar i mitt hjärta

Vad gör man då man cravear kanelbullar men inte har möjlighet att köpa sådana? Jo man bakar dem själv! Igår då jag inte hade något speciellt att göra under eftermiddagen tänkte jag att det var ett perfekt tillfälle att baka bulla. Jag är ju inte en så erfaren bagare så det tar alltid sin lilla stund att få degen klar, men USCH vad god den var när den väl var klar!Jag använde mig av Roy Fares kanelbullerecept (ni hittar det HÄR) och bullarna blev verkligen skitgoda. Jätte mjuka och saftiga och så blir man ju förstås alltid glad då man får äta en riktigt god bulla. Jag tror att jag är så bullagalen för att min moster Nittran matade mig med bulla då jag var baby. En riktigt god bulla gör mig nog så glad, jag tror jag skall ta en bulla nu så småningom, annars får det bli en till efterrätt! 🙂

Kommentera

