Brunch

Idag har det varit riktigt grått här i våra knutar så jag blev i varje fall lite gladare då jag visste att jag skulle få gå på brunch. Bart och jag åkte till Amsterdam för att gå på brunch med Malin (en av flickorna som var på min båt under TYW) och hennes pojkvän som var i Amsterdam på citytrip. Eftersom de flesta ställena var proppfulla idag, jag antar att alla ville förbättra sin gråa söndag med brunch, måste vi promenera till flera olika ställen för att försöka få plats. Efter många om och men hamnade vi på Dignita i Amsterdam West, riktigt mysigt och kiva ställe med jätte god mat, rekommenderar!Eftersom vi var så galet hungriga efter att ha sprungit runt halva västra Amsterdam beställde vi ganska fort in mat. Min rätt var otroligt god, pocherat ägg, bacon med knaprig rösti och på sidan hade jag en perfekt smashed avokado med granatäppel och feta. Alltså speciellt min side dish måste jag prisa lite extra för den var så perfekt. Jag har inte ätit en så perfekt avokado på år och dar. Länge leve brunchande!

Kommentera

