Mini-kusinträff i Leiden

Processed with VSCO with f2 presetProcessed with VSCO with f2 presetIgår kom min kusin Alec med sin kompis till Leiden för att se staden och hälsa på mig. Jag tycker det alltid är lika kul då någon jag känner kommer och hälsar på, det är så roligt att få visa dem runt var jag rör mig, äter, går ut och så vidare. Efter en slödag hemma på soffan cyklade jag sedan till centrum.Processed with VSCO with f2 presetVi promenerade runt i centrum, killarna åt och så promenerade vi lite till. Eftersom killarna inte hade bekantat sig med den holländska matkulturen måste jag ju introducera dem till borrelkulturen så vi gick till ett café/bar/restaurang och beställde in bittergarnituur och varsina drinks. Då man beställer in bittergarnituur brukar man få en tallrik med olika holländska borrelsnacks såsom bitterballen, frikandels, oststänger och liknande. Som jag nämnde ganska nyligen tycker jag så om att ha något att gotta på då jag är ute, då slipper man bli hangry 🙂

Oj vad det var roligt med besök! Det piggar verkligen upp min dag då jag får visa någon runt, då känner jag mig lite extra ”holländsk” hihi! Alla andra kusiner är också varmt välkomna att hälsa på! 🙂 kram!

Kommentera

