Lot & de Walvis

Lot en de Walvis – Haven 1, Leiden

Efter lördagens gympass cyklade vi in till centrum för att äta lunch på Lot en de Walvis. Jag hade läst om stället i en tidning och fastnade genast för menyn så jag tänkte att det var värt att testa! Stället ligger alldeles vid en liten hamn i Leiden så omgivningen är ganska mysig. Stället i sig var också jätte trevligt, ljust och supertrevlig personal. Det är ju alltid ett plus i kanten. Jag beställde in ett glas bubbel, jag bara kände för att göra lördagslunchen lite extra speciell 🙂Bart beställde in en smörgås med carpaccio, jag åt en mediterranean sallad och så delade vi på sticky meatballs. Min sallad var otroligt god med buffala mozzarella, prosciutto, kronärtskocka, fikon, ruccola och pinjenötter. Köttbullarna var också to die for, speciellt såsen var sjukt god. Om ni någon gång tar er via Leiden kan jag varmt rekommendera det här stället för en god lunch. De har också några morgonmålsrätter som de serverar ända fram till klockan 17 så om man är extra förtjust i morgonmål kan man beställa det också. De har också middagsöppet men den menyn kikade jag inte alls på så jag kan inte alls säga hurdan middag de har.  Det har varit ganska mycket blommor på senaste tiden här på bloggen, men de är ju bara för härliga! Eftersom vädret blev alldeles fantastiskt då vi satt och åt bestämde vi oss för att cykla till lördagsmarknaden och promenera runt där ett slag. Jag älskar alla blomstånd, kolla bara hur mycket härliga blommor! Hurra för att tulpansäsongen snart är här! ❤

Kommentera

