Pubquiz i Haag

Igår kväll åkte jag till Haag för att plocka upp Bart från jobbet och så åkte vi in till centrum för att träffa Barts kompisar. Vi firade Stefans födelsedag (han som dricker på bilden ovan) med att gå på pubquiz i en irländsk bar och det var jätte roligt! Processed with VSCO with f2 presetMen före själva pubquizen började åt vi hamburgare och drack öl,  cider för min del dock. Jag kommer inte ens ihåg när jag senast skulle ha druckit cider, det är nämligen inte så vanligt att servera cider här och där det säljs är det ofta oproportionellt dyrt jämfört med ett glas vin. Men gott smakade det! Processed with VSCO with f2 presetSå körde pubquizen igång! Vi hade först tänkt vara ett stort lag som skulle heta ”Nice guys Finnish last” (med tanke på att det bara var killar = guys, och jag den enda finländaren = Finnish), men speldragaren tyckte vi var för många så vi måste dela upp oss i ”Nice guys” och ”Finnish last”. Många frågor var sjukt svåra och jag kunde svara på kanske en fjärdedel, men en hel runda gällde att känna igen musikaler från 10 olika bilder så då var jag riktigt i mitt esse. Tack vare den rundan vann vi över det andra laget, so we didn’t Finnish last hehe… Så blev klockan halv tolv och vi körde hem till Leiden.

Det var så roligt att gå på pubquiz, att spela spel är ju något som egentligen är så roligt men ändå gör jag det alldeles för sällan. Det är bara lite svårt att hitta spel på engelska så att både Bart och jag kan spela, men jag måste kanske försöka hitta några för att ha här hemma så vi kan spela någon kväll då vi inte har något att göra 🙂

Kommentera

