PMS all the way


Mamma skickade igår kväll och frågade om jag hade PMS eftersom jag hade varit hungrig konstant igår. Det var som en glödlampa skulle ha tänts ovanför mitt huvud, för jo gissa om inte det är dags för den tiden på månaden igen om ett par dagar. Jag har alltid tänkt (och hoppats) att jag inte är ett hormonmonster då det är dags, men who am I kidding, jag är hemsk hahah! Moodswings, hungrig hela tiden, ledsen och ful. Stackars Bart som måste leva med det här igen de kommande dagarna.

Jag som aldrig har varit into på att baka eller äta kakor fick plötsligt för mig att jag vill baka en brownie-cheesecake??! Så grym lust på något sött hade jag här tidigare, bara på grund av PMSen. Men jag insåg att Valentine’s day är runt hörnet så jag tänker hålla mig och baka något då och överraska Bart istället. Så inget kakbak blir det den här gången, men jag skall försöka övertala Bart att vi skulle gå på brunch istället på veckoslutet, det gör ju mig alltid glad oavsett vilken tid på månaden det än är 🙂 Dessutom hålls jag nog nöjd om jag vet att jag har något att se fram emot.

Kommentera

