Hamburgare i Haag

Igårkväll var vi spontana och åkte in till Haag för att gå ut och äta. Vi visste inte riktigt vad vi hade lust på och båda var lite hangryga så när vi kom in till Haag var vi båda lite på dåligt humör. Men till slut hamnade vi på Burgerz, som inte otippat är en hamburgarrestaurang. Det är inte en fastfood restaurang, men ändå var det en ganska fast paced restaurang.

Burgerz – Prinsestraat 23, Den Haag

Vi började med onionrings och sedan åt vi enorma hamburgare. Bart åt en spicygare hamburgare med nachos medan jag åt en vegehamburgare med batatfranskisar. Och YUMMM vad gott det var, exakt vad jag hade lust på! Jag hade allt från paprika till getost till aubergine till zucchini och säkert ännu något annat i in hamburgare. Jag blev proppmät och då åt jag bara en tredjedel av allt bröd hahah, så mycket fyllning var det.

Eftersom vi hade varit hemma hos Barts föräldrar innan vi åkte till Haag var jag väldigt basic klädd. Först kände jag mig så obekväm, ouppklädd och ful (har riktigt dålig hy nu) men det kändes mycket bättre när vi ändå inte gick någonstans finare än dit vi gick. Jag köpte den randiga t-shirten på zara i Amsterdam på fredagen, perfekt bas t-shirt som jag länge har letat efter! Förlåt dock för pinsam toalettselfie hahaha… Efter att vi hade ätit rullade vi hem igen och somnade vid 22.30. Pensionärerna tackar och bockar!

Kommentera

