En dag i huvudstaden

Hups, jag skulle egentligen skriva det här inlägget igår men jag var så slut efter att ha kutat hela dagen på stan så jag intog soffläge för resten av kvällen. Som sagt var jag i Amsterdam för en arbetsintervju. Jag hade jätte bra fiilis efter intervjun så jag hoppas att jag får jobbet! Efter det sprang jag på stan i typ 5 timmar och 11000 steg senare hoppade jag på tåget och åkte hem. Jag kom tyvärr inte hem med någon klänning men ett par skit tuffa byxor så nu måste jag bara hitta på hur jag skall para dem 🙂Jag älskar arkitekturen i Amsterdam och Holland överlag! Alla hus ser annorlunda ut i storlek, höjd, bredd, olika tak, olika fönster osv. Jag tycker det är så charmigt då husen ligger alldeles fast vid kanalen. Visste ni att husen här är så smala eftersom man tidigare måste betala skatt för sitt hus enligt hur brett huset var? Ju bredare hus, desto dyrare skatt. Därför har vissa lägenheter flera våningar med små rum i varje våning. Ganska kul tycker jag 🙂

Kommentera

