Att ta tag i en bok då och då

Eftersom jag de senaste veckorna hade så fullspäckade dagar med tentläsning är denna vecka väldigt lugn. Jag tycker nästan att den är lite tråkig…? Så idag när det kändes som att jag inte hade något roligt att göra tog jag i min bok och lade mig under en filt och läste. Jag älskar att läsa, men eftersom jag läser så mycket under skolåret blir det inte så mycket läst på fritiden. Under semestern kan jag lätt plöja igenom 5 böcker och det tycker jag är härligt. När jag var i Finland kom jag ihåg (alltför sent dock) att jag hade gett den nyaste Kepler boken åt Pappa, så jag försökte läsa så mycket som möjligt innan jag åkte hem. Jag hann ju bara läsa typ 100 sidor och så måste lämna den i Finland, buuu… Nu skulle det sitta SÅÅ bra och sträckläsa den på soffan då jag har en massa ledig tid och lite skolarbete!

Nu har jag dock läst slut Fornis bok och jag kommer garanterat att läsa den i varje fall en gång till. Jag tänker låta lite tid gå här emellan bara, kanske något sjunker in nu undermedvetet och påverkar hur jag agerar i framtiden. Nu intalar jag mig att jag verkligen borde läsa mer, det är ju så mycket bättre att läsa än att slöstirra på en serie samtidigt som jag spelar Candycrush (nog för att det är en av mina favoritsysslor)… Kanske jag skulle hitta några bra böcker på nätet och beställa hem?! Kram!

Kommentera

