En rundtur hemma hos oss

Hej och hå, måndagen är här igen! På grund av min tent förra veckan lät jag lägenheten bli riktigt skitig vilket jag tyckte var så äckligt att jag idag har städat hela morgonen. Jag har torkat alla ytor och dammsugit hela lägenheten så nu är den riktigt fräsch igen. Eftersom vi nu har så städat här tänkte jag att jag ÄNTLIGEN skulle kunna visa er hur det ser ut hemma hos oss. Allt är förstås inte ännu klart (blir det någonsin det?) men här får ni i varje fall lite se hur vi har det 🙂Processed with VSCO with f2 presetVi börjar med köket som jag tycker så mycket om. Jag är så stolt över Bart och hans pappa för de byggde HELA köket helt själva. Eftersom vi har ett så stort fönster i köket är det alltid ljust och jag älskar det! Och så skönt att ha diskmaskin hahah, jag skulle bli galen om vi inte skulle ha diskmaskin… Processed with VSCO with f2 presetHär ser ni hur köket ligger bredvid vardagsrummet. Vi ville spara lite space och pengar och inte installera en skild mikro så vi har ugn och mikro i ett. Fungerar jätte bra måst jag säga!Processed with VSCO with f2 presetOch här har ni vardagsrummet. Som ni ser är det super ljust eftersom vi har så stora fönster och I love it! När Bart frågade hurdan lägenhet jag vill bo i var det första jag sade ”Stora fönster så det är ljust i lägenheten” så där lyckades han riktigt bra 🙂 Processed with VSCO with f2 presetSå har ni vårt matbord här. Jag hade så svårt att hitta ett fint matbord och till slut hittade jag det här bordet från den danska inredningsfirman Actona. Stolarna väntade vi på i typ 3-4 månader hahaha, det var en riktig shippingflopp… Bokhyllorna är gamla Artekhyllor som vi hämtade med Mamma då jag flyttade ner. Älskar demmmm! ❤ Processed with VSCO with f2 presetDen här bilden är tagen så att jag står mellan vår fåtölj och matbordet och tittar mot vänster. Eftersom vi båda studerar behöver vi ett ordentligt skrivbord där man kan läsa och jobba. Men skrivbordet har ni egentligen sett förr och ovanför hänger vår fina Muminkarta. På vår lilla bokhylla till vänster lutar en tavla jag fick av min moster Nittran för flera år sedan och en glaspjäs som jag fick av Momi som avskedsgåva. Jag går alltid och pajar den då jag har hemlängtan, hur löjligt det än må låta… Och just det, till höger bredvid är vår balkong, men den är så ful för tillfället för Barts cykel står där helt omonterad så den fick inte komma med nu :))Processed with VSCO with f2 presetSå har vi vårt sovrum. Tidigare var det en hel vägg mellan vårt sovrum och skrivbordet, men eftersom sovrummet inte hade några fönster då och var beckmörkt, så öppnade vi upp väggen istället. Och GUD så jag är glad över att vi gjorde det, annars skulle jag ha blivit tokig och haft ännu svårare att stiga upp på morgnarna… Dörren där bak leder till badrummet, så skönt att ha rak connection till badrummet! Processed with VSCO with f2 presetSå min lilla hörna 🙂 Jag sökte som en galning efter en fin klädställning men alla är tokdyra eller för stora så jag fick nöja mig med denna. Men it serves its purpose i varje fall. Så har jag alltid bredvid sängen min familj som vaktar över mig.Processed with VSCO with f2 presetSist men inte minst (men nog ganska litet ändå) har vi badrummet. Det var alldeles nyrenoverat när vi flyttade in vilket var super skönt! Vi hängde dock upp spegelskåpet och skåpet under lavoaren eftersom vi annars inte hade något förvaringsutrymme som helst i hela badrummet. Det enda irriterande i badrummet är att vi inte har ett ENDA eluttag. Vem planerar ett badrum utan att lägga in ett eluttag?! Men vi klarar oss, jag torkar håret i sovrummet istället tandborstarna laddar vi bredvid sängen.

Hoppas ni tyckte om att läsa och se hur vi har det hemma hos oss! 🙂 Nu lämnade jag ju bort vårt extra rum (kaosrummet) för det är så halvfärdigt och ett enda rådd så det är inte värt att se hahah! Tamburen är inget speciell den heller (plus så är den full av massa paff som vi måste föra) så den fick också bli utanför detta inlägg hehe…

Några småsaker är det ju såklart som ännu måste fixas så som vår fläkt i köket, lister under köksskåpen och hela kaosrummet, men man kan bo här så bra redan så det har fått bli på hold en stund (eller några månader). Jag trivs dock otroligt bra i vår lägenhet och jag älskar hur Finland representerar lite här och var i hela lägenheten genom Mumin, Artek och Iittala i sina olika former och storlekar. Vår finfina lägenhet ❤

Kommentera

