En härlig kokbok

Nu när jag inte längre blir bortskämd med Mammas supergoda mat varje dag måste jag ju själv försöka laga något gott åt mig och Bart, nog för att det aldrig kommer i närheten av Mammas mat… I födisgåva av Panda fick jag mig Siri Barjes kokbok Ett stekt ägg är också middag vilket var ganska roligt eftersom jag gav samma bok åt henne i julklapp haha! Men Siri har en härlig Instagram account (olivehummer för er som har missat) som jag blev alldeles kär i under hösten så jag blev så glad då jag fick kokboken!

Alltså hur gottis och snyggt ser ju inte det här ut? Jag skulle kunna dyka rakt ner i osten eller bullan, njams! Kanske jag skulle försöka fixa ihop något liknande inkommande lördag eller söndag… As I’ve said before, I love brunch :)) Den här lasagnen skall jag laga på torsdag. Jag älskar aubergine så det är härligt att kokboken innehåller några auberginerecept. Njams, ser redan fram emot torsdagkväll! Så skulle det vara så spännande att laga den här bönchilin som man kokar ihop med mörkchoko och öl. Det får bli någon kväll då jag vill experimentera riktigt ordentligt och använda min Le Creuset-panna! Bruna bönor är en råvara jag underskattade alldeles för mycket innan jag flyttade hemifrån, det är ju så gott och enkelt egentligen!

I Siris kokbok skriver hon dessutom om sina ingredienser och råvaror hon alltid måste ha hemma och det ledde till att jag började tänka på vilka råvaror jag alltid måste ha hemma. Några av dem är absolut herbamare, någon pasta, olivolja, ägg och ost. Så har jag nog så gott som alltid också gurka och tomat hemma. Vilka råvaror måste ni alltid ha hemma?

Kommentera

