The Brunch Club

Jag ÄLSKAR brunch. Jag tror nästan att det är måltiden jag njuter mest av. Jag är lycklig före, under och efter brunchen. Bart kusin Thierry och hans fru Karine tycker också om att gå på brunch och eftersom de bor i Amsterdam och känner till alla bra ställen åkte vi dit imorse för att äta brunch.Jag kände för att köra på vit linneskjorta och blåjeans idag, en outfit jag alltid känner mig bekväm i och som också tål om man ”växer lite kring magen” under brunchen :)) Egentligen borde jag haft på mig min t-shirt där det står typ ”Ready for Sunday brunch”, men det får bli till nästa gång hehe.En glad tjej påväg på brunch 🙂 Dessutom fick jag till en riktigt snygg sidofläta vilket också gjorde mig glad. Det är så skönt att ha håret så för då faller inte håret i ansiktet hela tiden. 

Ted’s – Bosboom Touissantstraat 60, Amsterdam

Vi hade tänkt gå till Staring at Jacob, men eftersom vi var 6 pers (Barts bror Jeroen och hans flickvän Doris var också med) hade de inte plats för oss så vi måste gå vidare. Till sist hamnade vi hos Ted’s men det var inte så illa måste jag säga. Sam, Thierrys och Karines son, är nog den sötaste babyn jag känner just nu. Han går ofta med en liten rynka mellan ögonen och så plötsligt skiner han upp och skrattar gott. Han var riktigt vild under brunchen och härjade omkring, men så fick han också lite mat och så blev han nöjd. Vi åt alla super god mat, jag åt en rätt som hette Triple Omega som hade pocherat ägg, avokado och lax på surdegsbröd. Mjumss! Bart och Jeroen åt en meat sandwich som såg riktigt god ut den med.  Efter att vi hade ätit gick vi igenom Vondelpark i det härliga vädret. Jag skrev för ett par dagar sen hur galna holländarna blir när det fryser på kanalerna och sjöarna och här ser ni själv, massa människor ute på isen. När vi körde hem hörde vi sen hur man absolut inte skall gå ut på isen för att den inte ännu är tillräckligt stark. Huuuuups… Jag kan förresten rekommendera att promenera genom Vondelpark när det är fint väder, det är en jätte kiva park 🙂 

Berry – Bilderdijkkade 27, Amsterdam

Thierry och Karine berättade redan under brunchen om en fantastisk carrotcake som fanns hos Berry’s, så vi måste ju traska dit för att smaka. Efter att ha promenerat runt i en timme måste jag säga att det satt riktigt bra med en kopp te och carrotcake. Och den var verkligen jätte god! Rekommenderar stället om man vill gå någonstans och äta något gott och smått och dricka något varmt. Efter vår sista stop promenerade vi tillbaka till bilen i solskenet och så körde vi hem igen. En verkligen härlig söndag med the Brunch Club, mer av dem tack! 🙂

Kommentera

