När hjärnan behöver frisk luft

Imorgon har jag den enda tenten på magisternivån som jag påriktigt har varit nervös inför, statistiken. Jag har läst i två veckor och jag kan inte alls säga hur det kommer att gå. Så idag tänkte jag att jag lätt läser igenom mina sammanfattningar och föreläsningsanteckningarna och så får det vara bra så. Men det var inte ens lätt för mig att komma igenom halva första sammanfattningen. Jag var så otroligt okoncentrerad och bara stirrade ner i pappret. Till slut blev jag så galen på mig själv att jag slängde ytterkläderna på mig och gick ut i solen.Och fy vad värt det var att gå ut! Solbrillorna satt på näsan, solen värmde (!!) och ett par minusgrader, så skönt! Dessutom var det jätte vackert ute, ni ser ju själva på bilderna. Hahaha hobby-naturfotografen i farten igen… Jag märker hur mycket bättre min hjärna fungerar efter att jag har varit ute en sväng, hjärnan behöver också gå ut och luftas ibland! Det är fortfarande sådär vackert rimfrostigt överallt. Jag gick en lite längre bit ut till sjön Kaag som ligger alldeles vid oss. Vi har gått dit en gång tidigare med Bart, men det var under sensommaren så jag ville se hur det såg ut nu under vintern också. Man såg hur vattnet hade frusit lite och isen låg som en tunn hinna på sjön. Kanske det till och med skulle hållas kallt en längre tid så sjöarna och kanalerna skulle frysa ordentligt i år? När kanalerna fryser här blir det kaos. Ingen går till jobbet eller skolan, alla åker ut till kanalerna och skrinnar hela dagen. Eftersom det kan hänga på en dag, ena dagen är det fruset, den andra dagen öppet vatten, måste alla verkligen ta vara på den ena dagen haha. Egentligen hatar jag att skrinna, men att skrinna på kanalerna skulle ju verkligen ha sin lilla charm… 🙂

Kommentera

