Söndagsgryta

Idag kokade jag som sagt ihop en linsgryta, en riktig hit hemma hos oss. Linser kokade i kokosmjölk och curry, alltså nam! Jag kommer aldrig att glömma den bästa dahlen (linsgryta i Indien) jag någonsin har ätit som vi åt efter en heldags turistande vid Taj Mahal och andra palats. Den hade kokat i över ett dygn och var alldeles silkeslen och bara så otroligt god. Jag tror faktiskt att det är bland det godaste jag någonsin har ätit. Nå, en sådan linsgryta kommer jag aldrig att kunna laga själv men alltid kan man försöka laga en egen version 🙂Så tacksam över att jag alltid har Bart som kan hjälpa mig med olika problem jag stöter på här. Fast jag skulle klara av det mesta själv är det ändå skönt att veta att han kan ställa upp ifall jag skulle behöva hjälp. Som idag till exempel när han kom med mig till Amac butiken för att hjälpa mig med min telefon, han skulle lika bra ha kunnat stanna hemma och kolla på vlogs haha!Men tillbaka till linsgrytan. Vi hade öppnat en flaska vin på fredag som ännu stod halvfull i kylskåpet så vi passade på att dricka upp den hehe. En killercombo förresten: linsgryta, avokado, tzatziki och koriander på naanbröd. Alltså… SÅ GOTT hahaha! Jag utbrast högt ”oh my god” då jag mixade ihop detta. Pröva vetja!

Nu skall vi försöka hitta en film på Netflix som vi båda vill se, brukar alltid vara jätte jobbigt eftersom vi har så olika tv-smak. Ha en fin fortsättning på kvällen! 😘

Kommentera

