Vi åker till Cervinia!

img_0013Mamma och Pappa överraskade oss barn med att vi skall åka till Cervinia vecka 10 för att skida i en vecka! Gissa om vi alla blev glada och överraskade, jag hade helt räknat med att inte stå på skidor den här vintern. Men nu är vi ändå påväg, tjohooo! Panda flyger från Stockholm, jag flyger från Amsterdam, resten av familjen flyger från Helsingfors och så ses vi alla på Milanos flygfält. Vi har varit i Cervinia så många gånger att jag har tappat räkningen men jag blir aldrig trött på att åka dit, jag älskar att vara där och det gör resten av familjen också! Mina småkusiner bor där så det är lika härligt att se dem också varje gång vi åker dit.

img_0073img_0044Jag är TAGGAAAD som ett piggsvin! Eftersom jag har en ganska hektisk vår på kommande med graduskrivande och experiment och möjlig praktik så skall det bli så skönt att komma iväg med familjen och bränna igenom manchesterplogade pister.

img_0063img_0207Så skall det ju bli så härligt att få äta fantastisk italiensk mat och gå på aperitivo after skiddagen. Mamma och Pappa, ni måste boka bord hos Ulla! *emoji med hjärtögon* Cervinia har många riktigt bra restaurangen med jätte god mat, det är tur att man rör på sig mycket när man är där, annars skulle man nog bli lite rund hehe 🙂

img_0096img_0230Men främst skall det ju bli så extra härligt att jag får vara en hel vecka med min familj. Eftersom jag före julen inte hade en aning om när jag skulle få se alla igen kom denna resa perfekt! img_0079And the countdown begins, om 49 dagar bär vi aaaav! Jag måste dyka in i vårt extra rum och gräva fram mina goggles och monon så jag kan börja tagga lite till :))

Kommentera

