Hemma i Leiden igen

Hallo uit Leiden! Nu har jag landat hemma i Holland igen. Eller okej det var ju redan igår på eftermiddagen, men jag hade så mycket att stå i när jag kom hem att jag inte hann sätta mig ner för att skriva. Jag märkte nu för första gången att när man kommer hem till sitt eget hem efter att ha varit borta en längre tid finns det ju så mycket att göra. Byka, städa undan julgrejer, bädda sängen, packa upp, organisera pojkvännens saker i logiska högar osv. Det känns dessutom ganska surrealistiskt att vara tillbaka igen. När jag var på tåget mellan flygfältet och Leiden tänkte jag ”Tänk att jag verkligen bor här och inte i Finland… VAH??”. Eftersom jag var så länge hemma i Finland blev jag van vid att vara där igen. Nu är det bara att återgå till den riktiga vardagen och gilla läget.

Vi såg förresten slut Designated Survivor igår och ett tips. SE DEN INTE!! I början tyckte jag den var ganska spännande, men sedan blir den allt för dramatisk och orealistisk och slutet var riktigt pricken över i:et, för det var så otroligt dåligt. Jag tror att jag aldrig har sett ett så dåligt slut på en serie. Vi sade genast att vi verkligen inte tänker se nästa säsong hahah…

Nåja, nog skrivet för den här gången. Nu skall jag läsa igenom mitt arbete som skall lämnas in idag, så har jag gradumöte och så skall jag läsa statistik. FUN! Ha det fint! ❤

Kommentera

