Norrmark i mitt hjärta

Om jag skall nämna ett ställe på jorden där jag till 100% kan slappna av är det definitivt Norrmark. Där sover jag alltid gott, promenerar mycket, umgås med familjen och äter god mat. Dessutom förknippar jag bara goda saker och gamla fina minnen med Norrmark som ger ett extra lugn över mig. Fast det var svinkallt ute idag igen klädde vi ändå på oss ordentligt och så gick vi en redig promenad runt bruket. Ronja sprang omkring i sina små röda tofflor och njöt och vi blev röda om nosen och håret vid sidan om pipon frös. Men det var så otroligt vackert väder att kölden inte spelade någon roll. 

Nu är vi påväg hem till Esbo igen. Det kändes riktigt konstigt att lämna villan och mitt härliga rum, jag har nu under jullovet ändå tillbringat sammanlagt nästan två veckor där så det börjar verkligen kännas som mitt andra hem i Finland. Jag vet inte när jag åker upp dit igen, men förhoppningsvis tar det inte alltför länge! 🙂 

Kommentera

