En dag fylld med fina vänner

Hejhej och hälsningar från Norrmark! Vi startade riktigt tidigt imorse med Pappa för att köra upp hit och vi var framme redan före 10, skönt! Nu sitter jag för tillfället uta på glasverandan med Panda och vi jobbar båda på skolarbeten, men jag tänkte här emellan skriva lite om min super kivoga gårdag! Dagen började med ett inte så trevligt tandläkarbesök men resten av dagen var desto bättre 🙂 Först träffades jag med Ella, Nicole och Saskia (vi sjöng alla i Sing It Out Loud tillsammans) på Roasberg i Helsingfors som förövrigt var ett kiva ställe. Man får stora sallader där som alltid är ett plus hehe och bl.a. olika rawcakes som jag kanske inte är så hot på men andra kanske tycker om! Vi pratade om hur allt har varit sen jag och Ella åkte (hon bor i Köpenhamn nuförtiden), hur det går i SIOL, Tinderdating, mellanår och vår galna körresa i Danmark under våren. Vi är en ganska mixad grupp med stor åldersskillnad, men när vi väl sätter oss ner så känns det inte alls så. Hepulikohtaus reunited haha!

Så traskade jag över järnvägstorget till Kampen för att träffa Diana i nya Kortteli. Alltså GUUD vad kiva Kortteli är, alla dit! Ifall ni har missat var det är, är det i Kampens översta våning och där finns flera restauranger och caféer såsom bl.a. La Torrefazione, Sandro, Hoku och Story, dvs. olika smaker och olika kök. Vi gick med Diana till Story på en kaffe och babblade bort två timmar, lika härligt att ses varje gång. Processed with VSCO with a5 presetSå sade jag hejdå åt Diana och så träffades jag med Naomi, också i Kortteli och så gick vi till Sandro och åt middag. Jag älskar alla röror såsom tzatziki och hummus så jag åt det i överflöd tillsammans med batat, couscous och falafel. MUMS! Eftersom Naomi och jag har kännt varandra så länge kan vi alltid prata om vad som helst, oavsett om det är något ledsamt eller lyckligt och det tycker jag är jätte viktigt.

En sådan fin dag hade jag igår. Jag är så glad över att jag fick fylla min dag med många fina vänner, på det lever jag sedan länge när jag har åkt tillbaka hem till Holland. Puss på er alla fina! ❤

Kommentera

