År 2017s första inlägg

Processed with VSCO with a5 presetGott Nytt År alla fina! Hade ni en fin nyårsafton? Vi hade en riktigt skön en, vi tog det lugnt under hela dagen, gick på en lång promenad med Bart, låg på soffan till 17 och spoonade med Ronja och så klädde vi om oss och så kom Mammas och Pappas vänner över på middag. 

Och vilken pangmiddag vi hade! Vi började med vit sparris och lax till förrätt och en enorm flaska cava och till varmrätt åt vi kalv, svamp, parsnippuré och sallad. Till efterrätt blev det en brownie med cheesecake topping, yum! Jag som annars inte är en så stor efterrättsfan tyckte till och med att det var riktigt gott. Så får vi ju inte glömma de stora mängderna rödvin vi också blev bjudna på.

Några minuter före tolvslaget öppnades champagnerna för fullt och så stod vi och kollade på Darude som spelade nostalgiska Sandstorm då klockan slog tolv. Nyårspussar delades ut åt alla håll och för första gången på säkert 7-8 år fick jag pussa Mamma och Pappa också gott nytt år. Så dansades det lite (att ”gamylerna” fortfarande orkar susa omkring till Greasedlightning är ganska galet hahah) och vid 3 lade jag huvudet på dynan.

Jag tycker egentligen inte om att fira nyår eftersom det alltid hypeas så otroligt mycket, alla har så höga förväntningar och allt som oftast blir det aldrig lika bra som man har tänkt sig. Därför är jag så glad över att jag fick fira detta nyår med mina nära och kära. Nu får vi hoppas att 2017 blir ett fint år och att vi inte behöver uppleva lika många tråkiga händelser som under 2016. Kram och än en gång, GOTT NYTT ÅR! ❤

 

Kommentera

