Älgjakt

Igår gick Pappa, Bart och jag på älgjakt med ett gäng som ofta brukar jaga i Norrmark. Vi steg upp tidigt och så klädde vi på oss massa kläder, lagade kakao och smörgåsar och så körde vi ut i skogen. När man går ut i skogen måste alla bära något oranget på huvudet och en orange väst så att man skall synas på långt håll. Det var en så vacker dag igår. Frost överallt och sol, aaah det var så nätt! Kallt var det också, men eftersom vi var så påpaltade frös jag bara lite 🙂 Jag är annars en riktig frusis som fryser väldigt lätt. Jag fick låna Jacces nya hörlurar som har inbygd radio. Hemskt intelligent ser man ju inte ut i dem men sköna var de i varje fall och de värmde öronen. Fin dag var det och när vi väl kom hem och hade gått i bastu somnade jag som en sten och var groggig resten av kvällen. Mycket frisk luften gör kroppen och huvudet gott 🙂 Tyvärr såg vi ingenting, men roligt var det ändå!

Kommentera

