Julafton

Hej och god fortsättning! Jag tog några pausdagar från bloggen lite sådär av misstag, dagarna har bara rusat iväg här på Norrmark så jag har inte ens packat upp datorn ur väskan. Nu kommer dock en liten recap över julen som var. Vi började som vanligt med risgrynsgröt ute på glasverandan och det var som alltid lika mysigt! ❤ Bart och jag som hade kört upp under natten och sovit ynka fem timmar kände oss ändå ganska okej och jag var lycklig över att ha Bart här.

Under dagen gick vi till julkyrkan här i Norrmark och så gjorde vi egentligen inte så hemskt mycket annat än myste.Så satt vi oss ner till bords och åt massa gott såsom gravlax, rom och skagenröra på skärgårdslimpa. Till varmrätt åt vi anka, batatlåda, rödkål och julärter.

Efter middagen satt vi oss ner i soffan och åt choko till efterrätt och började dela ut alla julklappar. Jag älskar att ge julklappar och därför brukar jag försöka komma på julklappar så tidigt som möjligt åt alla så att jag inte i sista minuten måste köpa något jag inte är riktigt nöjd över. Jag har förresten varit så lycklig över att ha Bart här och fira jul med oss! ❤ Han överraskade mig riktigt stort med att vi skall åka till LONDON!! *smiley med hjärtögon* Jag blev så paff att jag började gråta hahah! Det kommer att bli så roligt, och man får gärna ge mig alla sina bästa Londontips! 🙂 Min julklapp till honom passade dessutom ganska bra till resan eftersom jag gav en Douchebag weekendbag som han nu kan ta med sig när vi åker.Julhunden Ronja var söt i sin röda rosett hihi! Också hon fick olika leksaker och en av dem destroyade hon på 5 minuter… Samma sak varje gång haha! Annars så satt vi och ugglade till 2 på natten och hade bara en riktigt ljuvlig kväll med mycket kramar, skratt och mys. Så fin julafton igen, jag måste nog säga att julafton är en av de bästa dagarna på året och det är bara på grund av att jag har en så fin familj som jag får fira med ❤ Hoppas ni alla också hade en fin jul!

2 reaktioner på ”Julafton

Kommentera

